A tanév során gyakran igyekszünk felkelteni a gyermekek figyelmét a környezettudatosságra. Jó alkalom volt erre a Fenntarthatósági Témahét is, hiszen ennek keretén belül sokat beszélgettünk tanítványainkkal a környezetvédelemről, energiagazdálkodásról.
Olvasás órán a fecskéről szóló szöveget dolgoztuk fel, közben megbeszéltük, hogy Isten teremtette világunkat hogyan lehetne megőrizni. Szólásokat, közmondásokat gyűjtöttünk.
Környezetismeret órán a békáról tanultunk. Megismertük jellegzetességeit, szaporodását, illetve beszélgettünk a védett faj fogalmáról.
Ehhez a témához kapcsolódva békákat és gólyákat készítettünk technika-és rajz órákon.
Ismételten felelevenítettük az újrahasznosítás fogalmát, hiszen ez a fogalom már nem volt ismeretlen gyermekeink számára. Jó lehetőség a papír henger újrahasznosítása, felhasználása, amelynek segítségével megalkottuk védett állataink hasonmását.
Technika órán különös figyelemmel, mindig szelektíven gyűjtjük a hulladékot. Még az apró darab papírokat is eltesszük, így egy másik alkalommal még fel tudjuk majd használni a maradékokat (mozaikkép).
A műanyag edényeket kitisztítva, lehetőségekhez mérten hasznosítjuk.(Rajz órákon vizes edényként stb.)
Nyelvtan órán csoportmunka keretén belül az egyik feladat az volt, hogy pótolják a szólásokból hiányzó „jég” előtagú összetett szavakat, majd ellenőrzés után az osztállyal közösen értelmeztük azokat.
A másik csoportnak egy „egérrágta” találós kérdést kellett megfejteni, miután a hiányzó szavak a rímek segítségével a helyükre kerültek.
A víz védelmét is kiemelve megemlékeztünk a Föld vízkészletének arányairól, keresztrejtvényt fejtettünk csoportmunkában, majd megismerkedtünk Lehoczky János: A vizek fohásza című művével.
A gyermekek szívesen vettek részt a feladatokban, örömmel végezték a rájuk bízott tevékenységeket.
Nemes-Bernáth Piroska tanító
Hozzászólások