Az osztályban sokszor beszélgettünk eddig is erről a témáról.
Most célirányosabban, koncentráltabban, több irányból megközelítve foglalkoztunk vele.
Beszélgetéssel indítottuk a feldolgozást. A gyerekek nagy ismerettel , korosztályuknak megfelelő ,hasznos tudással rendelkeznek. Szívesen osztották meg véleményüket, gondolataikat.
Megnéztük a Varázslatos iskolabusz Vízivilág című epizódját,melyből megismerkedhettünk a víz körforgásával .
Csoportmunkában vízcseppekre írták , mi jut eszükbe a vízről, a vízzel kapcsolatban. Mindenki írt valamit, majd felolvastuk a jegyzeteket.
Elkészítették vízilábnyomukat is.Saját lábukat körülrajzolva 1-2 mondatot írtak, hogyan óvják,védik a vízi világot,hogyan gazdálkodnak vele .
Kihasználtuk a jó időt, és a korábbi kis tócsákat az udvaron. A korábban írásban elkészített esőcseppes gondolatokat most páros munkában rajzolták le a gyerekek. Rajzoltak folyót,óceánt, Balatont,esőt, csatornát,vízgyűjtőt,halakat. Láthattuk a folyó útját az eredettől a végállomásig. A víz körforgása is megjelent.
Lezárásként egy kis sétával zártuk a hetet. Az 1.b osztállyal közösen kicsit közelebb kerültünk a sötét felhőkhöz. A túránk egy telekre vezetett, amelyről ráláttunk Diósgyőrre. Ez csodálatos látvány volt. Nem úgy, mint az eldobált , elrejtett szemét a bokrok alatt. Sajnos szemléltetésnek még ezt is láthattuk, hogy nem szabad cselekedni.Paradicsomot plántáltak,esővízzel locsolták a gyerekek. Megcsodálták a változatos formájú és színű felhőket.
A héten figyeltünk a gazdaságos kézmosásra,vízhasználatra.
Tökölyi Erika tanító
Hozzászólások