Osztályunk is bekapcsolódott a Témahét programjaiba, feladataiba. A tanórákon, valamint a tanórán kívüli alkalmakon minden lehetőséget megragadtunk, hogy szót ejtsünk az energiatakarékosságról, a szelektív hulladékgyűjtésről, az újrahasznosításról. Ezek a fogalmak nem újszerűen csengtek a gyerekek fülében - hiszen áthatják egész iskolai életünket szeptembertől júniusig – de az öt nap alatt tudatosan gyűjtöttük egy „csokorba” őket.
Végzett feladataink:
Környezetszépítés, hulladékgyűjtés az iskola udvarán és környékén. Napi feladat a tanterem és a folyosó rendjének fenntartása.
Irodalomból éppen szülőföldünkről, Magyarországról tanulunk. A természeti környezetünkből vett szépirodalmi műveket tanulmányoztuk.
Szólásokat, közmondásokat gyűjtöttünk a természet témaköréből, s ezeket értelmeztük. Keresztrejtvényeket oldottunk meg, illetve a természetvédelemmel kapcsolatban tanácsokat fogalmaztunk meg.
Energiatakarékos életmód tudatosítása otthon és az iskolában (Legyünk az áram őrei!), szelektív hulladékgyűjtés, helyes vásárlási szokások, energiatakarékos háztartási gépek beszerzése, környezetkímélő tisztítószerek használata, egészséges táplálkozás, környezetkímélő közlekedési járművekkel való utazás mindennapjainkban – ezen témák köré csoportosultak beszélgetéseink.
A háztartásban megtalálható anyagokat, eszközöket csoportosítottuk anyaguk, csomagolási módjuk szerint (csoportmunkában).
Természetvédelmi filmeket tekintettünk meg több alkalommal is, mely a Föld, a víz, a levegő, a minket körülvevő környezet védelmét hangsúlyozta.
A tananyaghoz kapcsolódó interaktív játékokat játszottunk, feladatokat oldottunk meg.
A környezetvédelmi témájú alkotások elkészítésével igyekeztünk felhívni a gyerekek figyelmét élőhelyünk, a Föld védelmére, jelentőségére a képzőművészet eszközeinek segítségével. Elmélyítettük és megerősítettük a természethez fűződő pozitív kapcsolat és magatartás szükségességét.
Balla Anikó tanító
Hozzászólások