„ A gyermekkornak két tündérvilága van : a játék és a mese . „
(Hermann Alice)
A játékra épülő tanítást a gyermek játékként éli meg. A diákok az ismereteket tapasztalás útján szerzik. Motivációra, problémamegoldásra, analitikus gondolkodásra serkenti a tanulókat a játékos tanóra. Most az igemódokról, az igeragozásról tanulunk. Elég nehéz tananyag, szükség van arra, hogy játéktevékenységből bontsuk ki a tanulnivalót. Így játszottunk: székfoglaló, szóstaféta váltófutással / csapat /, dominó, I,H állítás, TOTÓ, kakukktojás keresés, Fekete Péter / kártya, páros/ , szaladgálós tollbamondás / páros /, Ki vagyok én? , j , ly –s királyválasztás, Hol a labda?, szemfüles szóalkotás.
„Csináljon bármit, ami nyitogatja szemét és eszét, szaporítja tapasztalatát. Ő azt hiszi, csak játszik, de mi tudjuk, mire megy ki a játék. Arra, hogy e világban otthonosan mozgó, eleven eszű, tevékeny ember váljék belőle."
(Varga Domokos)
Oláh Ferencné tanító
Hozzászólások