Az idei CodeWeek rendezvénysorozatból sem maradhatott ki felső tagozatunk. Tanulóink lelkes és kreatív részvétele rávilágított arra, hogy a digitális világba való bevezetés és a kódolás izgalmas kihívásokat és fejlődési lehetőségeket kínál minden korosztálynak.
Felsős diákjaink a CodeWeek alatt a Scratch programozási nyelv világában mélyedhettek el. Ötödik évfolyamos tanulóink virtuális macskasétáltatás és papagájröptetés közben próbálták ki a különböző kódolási feladatokat, a szereplők mozgatását, a jelmezek és a színpad megváltoztatását, valamint a hangeffektusok alkalmazását. A magasabb évfolyamokon tanuló diákjaink már összetettebb programozási feladatokon keresztül, különféle játékok megírásával ismerkedhettek meg az érintésvizsgálat és a játékkészítés alapjaival. Az animációkészítés nemcsak tanulságos, hanem rendkívül szórakoztató élmény volt minden résztvevő gyermek számára.
A CodeWeek eseményein a robotika iránt érdeklődő tanulóink számára is biztosítottunk lehetőséget LEGO Mindstorms robotok programozására. A kezdő tanulók a robothardver elemeivel ismerkedtek és egyszerű robotmozgatási feladatokat oldottak meg, míg a tapasztaltabbak már szenzorok használatára épülő összetettebb projekteket írhattak és tesztelhettek.
Tanulóink évfolyamonkénti bontásban részt vehettek egy a 3D nyomtatás és modellezés lehetőségeit bemutató előadáson, ahol megismerhették a 3D nyomtatás folyamatát és annak potenciálját, ami új perspektívát nyitott meg számukra a technológia világában.
A CodeWeek rendezvényei nemcsak a kódolás alapjainak elsajátítását szolgálták, hanem a diákok kreativitását és problémamegoldó képességeit is fejlesztették.
Büszkék vagyunk tanulóinkra és reméljük, hogy a CodeWeek tapasztalatai hosszú távú érdeklődést és elkötelezettséget ébresztenek a programozás iránt. Köszönjük Nagy Attila igazgató úrnak a szervezést, valamint minden lelkes és érdeklődő tanuló részvételét.
Haranginé Nagy Ágnes Judit tanár
Kerchner Orsolya tanár