Iskolánk ebben az évben is aktívan részt vett az európai Code Weeken, melyen minden évben ilyenkor országok versenyeznek egymással, hogy ki tud több eseményt szervezni a programozás népszerűsítése céljából. Nagyon sok érdekes eseményt szerveztünk az iskolában a tanulók örömére.
Alsósok körében népszerűek voltak az offline feladatok. Pixel Art képeket készítettek és terveztek. Voltak titkosírás kódfejtések, LEGO kódolások, óriás társasjáték készítése.
A Pixel Art from the Zoo eseményen egy európai csapathoz kapcsolódtunk.
Voltak online események is, hasonló témakörben, a pixilart.com weboldalon és a Paint programban is. Nem csak pixel képeket készítettünk, hanem programoztunk is. A harmadikos tanulókkal a code.org oldalon végeztünk programozási tanfolyamokat és teljesítettünk kihívásokat a művész feladattal.
Részt vettünk a Codeweek 10 felirat flash mobján.
Voltak kifejezetten lányoknak szóló események, ilyen volt a „Lányok és a micro:bitek” eseményünk, ahová a lányok örömmel jöttek és próbálták ki az új micro:biteket. Persze a fiúknak is rendeztünk eseményt, például Botley robotokkal építettünk.
Több osztályban, több olyan esemény szerveződött, melyben a padlórobotokkal ismerkedtek a tanulók. Még a bibliai aranymondások is padló robottal egészültek ki. Ritmuspálya is készült.
A tanulóknak nagyon tetszett a robotokkal való tanulás, kellően motiválta őket.
Volt 3D nyomtatás eseményünk is, ahol megnézhettük, hogy lehet nyomtatni, milyen tárgyakat lehet készíteni, a 3D tollat is kipróbáltuk.
Voltak nagyobb körben szervezett eseményeink is. Iskolánkba érkezett a Legomaster busz. Ezen az eseményen bárki, tanár, szülő, kistestvér is kipróbálhatta a robotokat, interaktív táblákat, rajzolhatott új robot pályát. Másik eseményen a tanulók mutatták be iskolánk padló robotjait az érdeklődő szülőknek, nagyszülőknek, kistestvéreknek a nagy udvaron.
A kincskereső eseményen bója pályán irányítottuk a tanulókat és később a szülőket az irányoknak megfelelően. Különböző bójákból útvonalat készítettünk, melynek a végén kis meglepetések voltak elrejtve. QR kód olvasása is volt, könyvcímeket olvastak le, majd megkeresték azokat az iskolai könyvtárban.
Rendeztünk robotkészítő versenyt is, melyen a legjobb alkotások legóból és újrahasznosított anyagokból készültek.
Az ötödik évfolyamunk tanulói a Scratch programozási nyelvvel ismerkedtek meg. Virtuális macskasétáltatás és papagájröptetés közben próbálhatták ki a szereplők mozgatását, a jelmezek és a színpad megváltoztatását. Az animációkészítés szórakoztató program, igazi játékélmény volt az eseményen résztvevő gyermekek számára.
A felső tagozatos, robotika iránt érdeklődő tanulók LEGO robotok szerelésével és programozásával is foglalkozhattak az elmúlt két héten. A kezdők egyszerű robotmozgatási feladatokat és a robotépítés alapjait ismerhették meg. A tapasztaltabb tanulók pedig már szenzorok használatára épülő programozási feladatokat oldottak meg.
A hetedik és a nyolcadik évfolyam tanulói először próbálhatták ki az újonnan beszerzett micro:bit-eket. Ismerkedésként megalkottuk a szívdobogás és az integető robot animációjának különböző változatait. Különleges alkalmat és nagy izgalmat jelentett az apró, sérülékeny miniszámítógépek csatlakoztatása az iskolai asztali gépekhez, és az elkészült projektek futtatása az új eszközökön.
Nyolcadikos diákjaink a CodeWeek utolsó elemeként a Python programozási nyelvvel ismerkedhettek meg. A tanulók önállóan telepítették az iskolai számítógépekre a Python nyelvet és a PyCharm fejlesztői felületet, majd egy háromsoros és egy négysoros egyszerű program megírása következett. Bizony, még végzős tanulóink számára is kihívást jelentett a szintaktikai hibáktól mentes, pontosan működő programok megírása. A programozás nem mindig egyszerű feladat. :)
Köszönjük a szervezést a kollégáknak!
Az esemény összefoglaló videója: https://www.youtube.com/watch?v=7o5bBQh4DFI
Képek pedig itt tekinthetők meg:
https://drive.google.com/drive/folders/1r1VyFTaCAaHeQR0ZlIC1hOLqAehPXZGH?usp=sharing
Fő szervezők: Fodorné Varkoly Mária, Kerchner Orsolya, Haranginé Nagy Ágnes Judit