A második évfolyam számára a Bükk hegység állatvilága volt a feldolgozandó terület. Nagyon sokrétűen, változatos módszerekkel tanulmányoztuk a Bükkben élő állatok életét, és a körülöttünk, barátként gondozott háziállatokét is.
Magyar órán az erdő állatairól olvastunk, feldolgoztuk „A sirály a király?” című meseregényt, melyből nagyon sok erdőben élő állatot ismertünk meg. Szövegértés feladatokat és nyelvtani játékos fejtörőket oldottunk meg, amelyek témája ugyancsak az állatvilág volt.
Környezet órán nagy hangsúlyt fektettünk az erdőben, a különböző szinteken élő állatok bemutatására, a tananyagban megtanultuk az erdőben élő rovarok, madarak, kis és nagytestű állatok neveit, megfigyeltük jellemző tulajdonságaikat is. Tudományos, ismeretterjesztő kisfilmeket néztünk meg az életükről, életmódjukról. Rendszereztünk, állatképeket csoportosítottunk egyedi ötletek alapján.
Dolgoztunk csoportmunkában, kooperatív technikákat alkalmazva, mindenkinek más- más feladattal. Dolgoztunk páros és egyéni munkával is, önálló projekt feladatként választhattak a gyerekek egy állatot, amiről írnak, rajzolnak, vagy képeket gyűjtenek. Voltak, akik szívesen dolgoztak együtt és nyírva, ragasztva tablót készítettek. Nagyon színvonalas, szép munkák születtek, nagyon büszkék vagyunk rájuk! Még az otthon lévő tanulóinkat is bevontuk, online kapcsolódtak a tanítási órákhoz és ők is tanulópárt vagy kis csoportot alkottak.
Rajz és technika órán nagyon változatos munkákat végeztünk. Színeztünk, rajzoltunk, festettünk. Kis levélen kukacot ragasztottunk papírcsíkokból, madarat hajtogattunk origami hajtogatással, mesebeli sünit készítettünk színes papírcsíkokkal. Plüss állatokból erdei kiállítást rendeztünk a tanterem egy kijelölt helyén, valamint egy napközis délutánon erdei és házi állatokat formáztunk gyurmából. Egész kis mesejelenetek és valódi környezetbe helyezett erdőrészletek születtek! Nagyon élvezték a gyerekek az alkotást! A tanteremben kiállítottuk a gondosan elkészített munkákat, tablókat, produktumokat.
Mindennek lezárásaként egy újabb kirándulást tettünk a Csanyiki Erdei Iskolába, ahol még bővült a tudásuk. Képeket, kitömött állatpreparátumokat, állatbőröket nézhettek meg, tapinthattak, simogathattak meg a gyerekek. Valamint egy újabb összefoglalás rendszerbe tette az elsajátított ismereteket. Gyönyörű időben hallgathattuk meg az erdei madárkórus hangjait is, a rétek tücsökzenéjével együtt…
Nagyné Szűcs Zsuzsanna