2020. október 22-én tartottuk iskolánkban a pályaorientációs napot. Tanítás nélküli munkanap keretében valósítottuk meg ezt az iskolai szintű programot. A célja, hogy a tanulók pályaismerete bővüljön, minél több közismert vagy kevésbé ismert foglalkozással találkozzanak, valamint közelebbről megismerkedjenek a különböző szakmák, foglakozások érdekességeivel, rejtelmeivel. A különböző szakmákba való betekintést a tanulók életkori sajátosságaihoz mérten alakítottuk. Sok beszélgetés, játék, mese, rajzolás, színezés tette még színesebbé, érdekesebbé ezt a napot.
A teljesség igénye nélkül:
Az 1. évfolyam tanulói megbeszélték a szó jelentését, interaktív táblán foglalkozásokat húztak össze a megfelelő képpel. Meghallgatták a különböző szerszámok és eszközök hangját, majd kitalálták, hogy mit hallanak, és melyik foglalkozáshoz kapcsolódik. Ki vagyok én? játékot játszottak.
A 2. osztályosok előre készültek rajzzal, ppt bemutatóval, képekkel, könyvekkel és bemutatták, hogy milyen foglalkozást szeretnének választani vagy melyik foglalkozás tetszik nekik. A munkák szépségei mellett a nehézségekről is szó esett. A hogyan készül? sorozatból rövid részleteket tekintettek meg.
A 3. évfolyamon különböző szakmák felsorolásakor ki kellett választaniuk a számukra legszimpatikusabbat. Megbeszélték, hogy mi az, ami tetszik nekik benne. Kis kártyák segítségével felelevenítették a régi és a már megismert foglalkozásokat. Megtekintettek egy pályaorientációval kapcsolatos interaktív összeállítást a SUTORI nevű oldalról.
A 4. évfolyamon iskolánk egyik takarító nénijét hívták vendégségbe, aki lelkesen mesélt munkája örömeiről, nehézségeiről. Felhívta a figyelmet azokra a dolgokra, amikre jobban kell figyelni. Csoportosították a szellemi és fizikai foglalkozásokat. A szülőket előre megkérte az osztályfőnök kis videó készítésére, amelyben beszéltek munkájukról, hivatásukról az osztály tanulóinak. A kisfilmek megtekintését követően tartalmas beszélgetés bontakozott ki.
Papp Nóra tanító